poniedziałek, 27 lipca 2015

"O przyszłości słów kilka"

 "Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, opowiedz mu o twoich planach na przyszłość."
   Planujemy i planujemy. Często lubimy mieć wszystko poukładane i dopięte na ostatni guzik. Okres wakacyjny-planujemy gdzie, z kim i kiedy wyjedziemy na wypoczynek. Okres szkolny-gospodarujemy swój czas wolny, żeby na wszystko nam go starczyło-na naukę oraz na przyjemności. Oczywiście jest to nam bardzo w życiu potrzebne. Bez różnych harmonogramów, konspektów działań, niektóre wydarzenia mogłyby się nie udać, pokomplikować się. Ale czy zawsze możliwe jest postępowanie zgodnie z planem? Czy mamy pewność, że wszystko, co sobie ustalimy, wejdzie w życie?  
 



 Wiele osób wie już dokładnie, co je interesuje, w jakim kierunku chcą się kształcić, gdzie studiować, gdzie pracować. Wydawałoby się, że są ustawione do końca życia, takie są pewne swojego wyboru.
  Przyszłość lubi jednak zaskakiwać. Możemy mieć wszystko idealnie zaplanowane, a w ostatnim momencie okaże się, że z pewnych względów, na które niestety nie zawsze mamy wpływ, musimy z czegoś zrezygnować.
 

Możemy przez większość naszego życia wmawiać wszystkim oraz sobie samemu, że zostaniemy lekarzem, prawnikiem, czy znaną aktorką. Jedno małe zdarzenie, jakaś błahostka, może doprowadzić do całkowitej zmiany naszych zainteresowań, naszego sposobu myślenia. 
  Dlatego nie martwmy się, jeśli nie mamy planów na weekend, wakacje. Jeśli jeszcze nie odkryliśmy siebie i nie wiemy, jaki zawód chcemy w przyszłości wykonywać. Wszystko może zmienić się w najmniej oczekiwanym momencie. Wystarczy jedna krótka chwila. 
 

Możemy o tym myśleć, zastanawiać się, ale tak naprawdę żaden z nas nie wie, co będzie jutro.
Taki chyba urok przyszłości.



20 komentarzy:

  1. Zgadzam się w 100%. Na przyszłość mamy wpływ naprawdę w malutkim stopniu. Wszystko miałam zaplanowane, chciałam zostać lekarzem , wybrałam już nawet liceum do którego chciałam iść, uwielbiałam chemię, biologię, fizykę i geografię. Ale stety czy niestety jedna nieoczekiwana sekunda zmieniła wszystko.
    Pozdrawiam ♥
    Mogłabym prosić o poklikanie? :* Od tego zależy moja współpraca :) Oczywiście się odwdzięczę, z góry dziękuję :)
    http://princessdooomiii.blogspot.com/2015/07/wishlista-wspopracacooperation-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy bardzo i również pozdrawiamy :D Pewnie, z chęcią pomogę i odwiedzę twojego bloga :)

      Usuń
  2. Masz rację, bardzo mądry post! Nie możemy byc niczego pewni, nawet jeśli mamy plany na przyszłość, wszystko może sie zmienic, chociażby za sprawą jednej osoby czy wydarzenia! ♥
    Genialny blog, podoba mi się tu, będę odwiedzać :3

    ~thousand-miles-to-heaven.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa, również do ciebie zajrzę :) Zapraszamy do obserwacji :D

      Usuń
  3. Bardzo fajny i mądry post! :)) Dziękuje za miły komentarz! :*
    http://melodzia.blogspot.com/
    Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nigdy za dużo nie planuję, stawiam na spontaniczność :)
    Nie powinniśmy planować sobie życia, bo ona mogło zaplanować dla nas coś innego ;))
    Świetne zdjęcia, pozdrawiam! :D
    gabissxv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mądry post :) Prześliczne zdjęcia :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zajrzę też do ciebie :) Zapraszamy do obserwacji! :)

      Usuń
  6. mądrze napisane, ładne zdjęcia:)

    Poklikasz?:) Bardzo proszę, to dla mnie ważne:*
    Zapraszam - klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładne zdjęcia, podoba mi się twój styl pisania!
    Również obserwuję http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja myślę, że Bóg jeśli już się śmieje to tylko dlatego, że ma dla nas o wiele lepsze plany niż my sami. Przecież on nie chce dla nas nic złego, chce naszego szczęścia :)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też może być :) zapraszamy do obserwacji :)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawy post :) w 100% zgadzam się z Tobą :) piękne zdjęcia :) w wolnej chwili zapraszam do mnie http://caroliv-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tam w życiu "pędzę" zgodnie z planem. Mam swoje plany i w ich kierunku cały czas dążę :)
    Oczywiście masz rację, mała rzecz potrafi zmienić wszystko, ale musimy mieć jakiś cel w życiu, prawda? A przynajmniej po prostu priorytety bądź szczeble zawodowe... rodzina, praca. Co kto woli :D
    +Również obserwuję
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście, że trzeba mieć cele w życiu i do nich dążyć :) Dziękujemy za obserwację :D

    OdpowiedzUsuń